Här mår jag bra

Helt sjukt vad man kan ändras fort ibland. För lite mindre än en månad sedan fasade jag den här sommaren. Tyckte det skulle bli den värsta tiden i mitt liv att behöva bo här i hela 3 månader. Att inte få vara i Östersund, vara utan min sambo, mina vänner osv. Nu? Jag vill inte tillbaka. Jag trivs så otroligt bra här och jag inser att jag hör hemma här. Jag har vänner som funnits där sedan jag var typ 5 år och som jag alltid har så sjukt kul med, det är inga konstigheter, bara vänskap. Jag har min underbara familj, ett jobb jag älskar, en fin stad. Sedan saknar jag självklart min sambo (som förövrigt kommer hit på torsdag, yayy) och vissa guldkorn, så ja, vissa delar från Östersund hade jag ju gärna haft här. Men i det stora hela så är det här jag ska vara.

Så i nuläget blir det max ett år till i Östersund. Känns så skönt att säga det, är riktigt less på den stan just nu, haha. Vet inte varför, men så känns det. Sedan får vi se, jag kommer nog vilja plugga ett fjärde år. Var? Sthlm eller Gbg är det vi lutar mot just nu. Jag drömmer ju mig bort till en lägenhet med min käraste i Örgryte, men vad det än blir så är det närmare Lerum/Göteborg än vad Östersund är, och det känns otroligt skönt för tillfället. Här mår jag bra.

2 thoughts on “Här mår jag bra

Kommentera

