Förtjänar jag det här?

Usch, jag känner mig nästan oförskämt lycklig. Även fast jag är dö-stressad över det där hemska plugget som jag som vanligt inte tagit tag i förrän sista sista sekund. Haft över en månad på mig och ändå sitter jag här de sista dagarna, jobbar hela dagarna och uppgiften ska in på fredag. Jävla idiot vill jag säga till mig, men vad tjänar det till? Har gjort så här i hela mitt liv nu, så ska väl funka sista kursen också hoppas jag?

Hur som, det jag ville komma fram till är att jag trots det, är väldigt lycklig. Ja, som sagt, oförskämt lycklig. Jag har en så fantastiskt fin sambo som gör precis allt han kan för att göra min vardag helt perfekt. Han fixar och donar med sånt jag tycker är tråkigt och jobbig, och samtidigt så ger han mig så mycket kärlek och glädje varje dag, kanske mer än jag förtjänar, men tanke på hur lite jag faktiskt gjort senaste tiden. När jag kommer hem så orkar jag inte. Jag är helt slut. Det är säkert han också men han fixar ändå, utan att klaga. Har lovat mig själv att bli bättre när nästa vecka är över (läs när alla måsten runt jobbet har lagt sig). Sen när uppsatsen är klar ska jag bli ännu bättre och verkligen skämma bort min prins. Det förtjänar han!

Att sedan då och då få prata på FaceTime med mina små-prinsar och min syster där hemma när de busar, visar mig deras nyaste leksaker, säger hur mkt de saknar oss och att de vill komma hem till oss, ja då känner jag att jag är fruktansvärt lyckligt lottad.

Inte nog med det. Att ha en mamma och en pappa som säger hur gärna de vill ha med mig på deras semestrar, hur de saknar mig, hur stolta de är över mig. Ja, då säger hjärtat nästan stopp.

Sen, på allt det här, så har man så fina vänner som alltid ställer upp, som alltid finns där att dela glädje och sorg med, som aldrig tvivlar på en.

Att sedan vara 21 år, ha (typ) gjort klar en hel utbildning på universitetet, fått ett bra jobb som jag trivs med otroligt bra, det gör ju inte livet värre.

Varför får jag allt det här?

20130528-135130.jpg

One thought on “Förtjänar jag det här?

Kommentera

