Arg som ett bi

Helvetes jävla fannnnnnnn!!! Så arg är jag. Jävla Radiotjänst. Är av princip-sak jag är emot dem och har lovat mig själv att aldrig betala tv-licens (tills de lägger det på skatten, då köper jag grejen).

Jag läste på Aftonbladet i förrgår att beslutet om tv-avgift för surfplattor inte var bestämt än. Så självsäkert säger jag ”nej, vi klarar oss bra med surfplattan” till käringen som ringde nyss. Och tji fick jag. ”Men du vet den ska man betala för också, så jag kan ta ditt personnr här så skickar vi faktura”. Va i helvete?! Då är beslutet alltså inte taget för surfplattor men Radiotjänst har sedan februari ändå krävt pengar för det? Hur är det möjligt?

Att en blivande VD för Radiotjänst får miljoner i avgångslön fastän han blev kickad innan han började jobba, att de ska knacka dörr och skrämma livet ur stackars studenter och ensamstående föräldrar och få lön för det, på provision!?!? Hur fel är det inte? När man kan dra skatt för det istället när vad, 99,8% av befolkningen (?) har något av all utrustning som nu gör en skyldig att betala? Slippa deras jagar-kostnader och telefonsamtals/administrations-kostnader. Billigare och enklare skulle det bli. Och vi skulle slippa deras samtal på kvällar och helger. Nej fy fan. Det där är ett företag jag rent ut sagt avskyr. Skäms på er! Hoppas ni trivs med era jobb!

Kommentera

