Tea tree

Jag måste bara tipsa om världens bästa produkt; tea tree. Jag har använt en Tea tree-bodylotion från Australian Body Care i flera år nu, och den funkar suveränt. Den finns i ansiktskräm också, men den är lite för fet för min hy och inte lika stark, så jag använder bodylotionen i ansiktet istället (och på kroppen då). Återfuktar tillräckligt bra för mig.

Nu har jag aldrig haft mycket problem med min hy, men med tea treen har jag verkligen aldrig några problem. Får i princip aldrig finnar och har jämn och fin hy. Kanske inte funkar för alla, men för mig i alla fall. Så kan ju vara värt att prova för er som har lite ojämnheter!

Använder även Tea tree-olja nu för tiden. Funkar bra om man har något sår eller insektsbettt etc. Har man acne kan man även blanda ut den med olivolja/barnolja och punkt-behandla så ska man få bättre hy. Den är alltså bakteriedödande.

Finns att få tag på i de flesta Hälsokost-butikerna (dock svårt i ÖSD, men finns på nätet). Finns i olika varianter, men Australian Body Cares är min favorit. Bodyshop har några varianter också som kanske kan funka, men jag verkar inte tåla deras produkter särskilt bra så har inte vågat prova.

20130711-092124.jpg

20130711-092132.jpg
Bara ett litet tips så här på en torsdag.

Kommentera

