Socker

Jag har tagit tag i ett ”problem” nu……jag ska försöka dämpa mitt sockerberoende. Och faaan vad svårt det är. Har hållt mig denna veckan i alla fall, men är nära att falla dit varenda dag. Min mörka choklad med kokos som finns i kylen lockar ju såååå! Sen ska vi inte överdriva här, jag äter ju yoghurt som har socker i sig, bröd osv. Jag undviker endast socker som i godis, kakor, glass, bullar och liknande. Och så ska jag komma igång med träningen igen också. Känner inte igen mig nu (storleksmässigt är jag detsamma, men handlar om att känna sin kropp, vad man orkar), och det är så fruktansvärt tråkigt. Så nä, nu är det lite mjukstart, sen under semestern kommer jag äta och dricka allt, och sen är det dags på riktigt. Heja heja!

Är faktiskt svårt att hitta motivationen när man inte har något ”målvikt” som många har när de ska komma igång. Jag vill inte gå ner i vikt, utan jag vill bara stärka min kropp med muskler, och även bygga upp konditionen. Och det tar så lång tid innan man ser resultat av det = Emma tröttnar. Nog därför jag är en sån periodare. I 4 månader tränar jag hur mycket som helst, och sen gör jag inte ett skit i nästa 4 månader. Och ja, det är det sämsta du kan göra mot din kropp. Så nu ska jag köra på och börja lite lagom. Inte 7 pass i veckan, utan kanske 3. Känner dock mig själv; har inte tålamod. Vill jag se resultat vill jag köra på så mkt det går, men sen kommer något bakslag som en förkylning, mycket jobb etc, och då skiter sig alltihop och jag struntar i det. Är som ett barn när det gäller tålamod 😉 men det går om man bara vill!

20130809-080932.jpg

Kommentera

