Skiathos del 2

Vi fortsätter vid Kastro, men nu vid Kastro Beach. Var riktigt coolt, för vågorna var ENORMA! Det som var synd var att eftersom stranden låg på norra sidan så blåser det in bös. Så vattnet var inte rent, utan fullt av pinnar och gräs etc vilket jag är lite känslig mot, hehe. Men häftigt var det i alla fall!IMG_0548

IMG_0554

IMG_0581

IMG_0613

IMG_0622Haha, Johan är inte lika känslig som jag. Han var som ett barn och hoppade i vågorna som aldrig förr. Riktigt kul!

IMG_0650

IMG_0658Poff sa det!

IMG_0666Hoppelihopp! Har hundratals sådana här bilder, haha. Vissa ser så galet roliga ut när man laddar för att hoppa. Men vissa blir ju bra iaf, så det får vara värt det!

IMG_0693

IMG_0707Turista turista! Som jag sagt innan, hyr fyrhjuling på denna ö. Snåla inte och ta en vespa, för då tar du dig inte överallt ändå. Och en bil tar sig inte heller överallt. Så vill ni se mycket, och kunna åka in på små stigar så bör ni ta en fyrhjuling. Var optimalt. Jag älskade den, hehe!

IMG_0756Prinsen!

IMG_0773Den båten åkte vi med i princip varje dag in till stan. De samarbetade sedan med en annan båt som tog oss till den största stranden Koukounaries Beach, och Banana Beach (party-stranden). Var hur smidigt som helst!

IMG_0782

IMG_0801

IMG_0809Vid hotellet!

P1010897Hehe, vi delade en cola med….. Jaa, någon som kan grekiska??

P1010901Så jäkla härligt. Här mådde man!

P1010916Den gula lille rackaren hyrde vi och körde med. Galet roligt. Var lite mesig i början innan jag visste vad som hände när jag gasade och svängde, men sen kunde jag köra på. Var sjukt kul! Men hade träningsvärk i benen efter, haha. Satt och spände mig hela tiden!

Skiathos är ett resemål jag verkligen rekommenderar om man vill ha otrolig miljö, bra service, bra mat, men slippa det turist-exponerade. Folk drar inte i en för att man ska handla, de bryr sig inte. De sitter i hörnet på butikerna och handlar jag så handlar jag, annars gör jag inte det, och det skiter dem i. Så inget tjötande och kladdande, utan man får klara sig själv. Sedan är ett plus också att man hela tiden är nära the locals, de som bor där. Man går på samma gator som dem, vilket jag tycker är roligt. Det är inte bara turister. Dock är ett minus att de lärt sig ta betalt. Allt kostarSolstolar = 8 euro per dag. Spriten är Systembolaget-priser, om inte dyrare. Även saker kostar som i Sverige i princip. Så det får man vara beredd på. Man åker inte dit för att handla, men däremot så slipper man då kladdandet, tjötandet och jagandet, så jag personligen tycker det är värt det.

Annars var vårt hotell bra. Vi bodde på ett av de bättre på ön, och det var bra service, bra mat (vi hade halvpension) och ok standard. Var mycket engelsmän och greker som bodde där. Några norskar och svenskar också. Fanns tavernor i närheten och supermarkets överallt såklart, så det var smidigt. Mycket nöjd!

Kommentera

