GRIT

Puh. Började denna lördag som vanligt; gå upp kl8 för att äta innan Grit Cardion kl 10. Var nytt program vilket var kul, med samma koncept som Plyon och Styrkan nu (ännu mer likt Crossfit).

Första blocket: Kör en övning i taget, 30 sek (gör så många reps du kan, här kan du räkna och jämföra omgångarna), vila 20. Är 4 övningar (eller 3? hjärnsläpp), 4 varv vardera. Andra blocket: Köra 3 övningar, 10 reps av varje övning, så många varv man kan i 2 min, sen vila 1 min. Är 2 olika varv med olika övningar, man kör varje varv 2 ggr.

Jobbigt, men jag saknar ändå spurterna. Det negativ är också att alla GRIT-pass blir väldigt lika och enformiga. Men är kul att se förbättringarna ändå då det är enklare att räkna nu och få utvecklingen svart på vitt!

Hur som helst. Druckit lite kaffe nu och kollat SM-veckan. Får se vad vi hittar på nu, kanske ska valla till våra skidor. Känns som dags att ta sig till Åre, Vemdalen eller Bydalen snart för att åka, är lite sugen! 🙂

Hoppas ni får en bra helg allihopa.

20140118-123951.jpgSå här stolt kan man vara när man fått diplom från skidskolan!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s