Headstand med spagat

Efter att vi ätit en lätt lunch; kyckling med avokado, paprika och gurka med egenpressad juice till (apelsin, äpple och ingefära), började jag stretcha lite. Är alldeles för stel i både övre och nedre ryggen för tillfället, och vill förändra det. Jag vill även bli rörligare i baksida lår, och ett mål är att kunna gå ner i spagat igen.

Ett annat mål jag har är att kunna gå upp i en headstand. Inte flänga upp, utan lugnt och sakta vandra med benen närmare huvudet och kontrollerat lyfta upp benen så kroppen blir rak. Sedan vill jag kunna i det läget gå ner i en spagat så ena benet är framåt och andra bakåt när jag står på huvudet (fast jag står på armbågarna/underarmarna och jobbar med biceps, huvudet är egentligen inte i marken även fast det kallas headstand). Så jag övar tillsammans med Johan nu. Han håller i benen och hjälper mig hitta balans och styrka, samt håller koll så jag inte ramlar. Är lite kul att försöka, men frustrerande när man känner att man inte orkar hålla rakt särskilt länge. Övning ger färdighet, nu jäklar ska det bevisas!

20140119-194519.jpg

20140119-194527.jpg
Så kul att Sverige vann mot Ryssland också! Sjukt spännande mot slutet, men skönt att det slutade med vinst. Bra jobbat!

Kommentera

