Doping

Ojojoj mycket drama nu kring OS. Niklas Bäckström. Jag tycker faktiskt synd om honom. Hans namn är hans varumärke, vilket blir smutskastat även fast han inte gjort något fel. Han har tagit medicinen i 7 år och det har diskuterats fram av alla landslagsläkare att 1 tablett är ok att ta. Han har rapporterat att han tar den medicinen och i NHL är det ok och då det har varit ok vid tidigare tester förstår jag hans frustration.

Däremot anser jag att läkaren har gjort bort sig. Gränser är gränser och han har betalt för att se till att spelarnas värden ligger under de gränserna, trots små marginaler, och trots att det endast ger effekt som en kopp kaffe. IOK har hanterat situationen otroligt fel, MEN det hade även varit fel om de hade blundat för det. Regler är regler och de ska inte brytas.

Tre kronor förlorade inte pga detta, men däremot missar Bäckström sitt livs match och förlorar nog en del på den här uppståndelsen. Jag tror att hela situationen beror på kommunikationsbrist mellan hockey-sidan och IOK samt oklara gråa zoner, och jag tycker det är fel att utpeka Bäckström som dopad. Det är ett så fult ord i sammanhanget som inte stämmer överens med verkligheten, och det är en stämpel som han inte förtjänar.

Nog om det. Ny vecka, nya tag. Ingen OS att titta på så nu får man tillbaka sitt liv, hehe. Har inget särskilt planerat i veckan än, mer än jobb och träning som vanligt. Får hoppas att veckan går fort för jag är faktiskt redan sugen på helg igen.

20140224-105856.jpg
Haha otroligt ful bild på mig, men bjussar på den för de andra var ju fina!

Kommentera

