Vikt och sånt

Ah, har precis yogat en sväng efter en helg med träning, plugg, promenader, marknad, Gossip Girl, och mys. Så himla skönt, jag älskar verkligen att stänga in mig, tända ljus och utmana kroppen, antingen styrkemässigt eller smidighetsmässigt. Eller den svåraste utmaningen av dem alla; att bara slappna av.

Jag är förövrigt väldigt nöjd med mitt träningsupplägg som jag haft ett bra tag nu. Hård och högintensiv träning 3 dagar i veckan (HIIT eller GRIT) och olika former av yoga varje eller varannan dag som komplement. Är starkare, smidigare och uthålligare än någonsin och jag älskar det. Väger faktiskt mer än jag någonsin gjort förut. Än är jag inte vid min målvikt (jag vill alltså gå upp i vikt för er som inte förstår), men jag jobbar på det. När jag ska träna på lunchen så är mitt mat-upplägg helt galet egentligen.

07:15: Frukost
09:30: Frukost nr 2
10:15: Protein- och kolhydratersättning
11:30: Pre-workout-shake
12:00-12:30: Träning HIIT
12:35: Protein-shake
13:15: Lunch

… Och sen fortsätter det med ett par mellanmål och middag.

Förstår ni vilket projekt? Men det är nödvändigt. Tränar jag hårda pass måste jag fylla på med mer än man tror, för annars förbränner jag bara, vilket inte är önskvärt. Och jag älskar att köra slut på mig. Det är något av det roligaste jag vet, så därför är det värt det, alla gånger i veckan.

Men, något jag vill ha sagt med det här är att jag vill att folk ska förstå hur svårt det är att gå upp i vikt. Större delen av befolkningen kanske kämpar med att gå ner i vikt, och i min värld är det helt absurt eftersom det är så himla enkelt för mig. Lika svårt är det för en överviktig person att förstå svårigheten med att gå upp i vikt, såklart. Men, kan jag gå upp 5 kg på några månader, då kan bannemej folk gå ner. Det gäller att kämpa. Jag har kämpat i hela mitt liv och nu när jag verkligen bestämt mig så har det äntligen börjat ge resultat.

20140309-202734.jpgMina små hjälpredor vid yoga-passen.

One thought on “Vikt och sånt

Kommentera

