Mellis

Jag fullkomligt ÄLSKAR mellanmål, lätt bästa stunderna på dagarna, hehe. Nu lägger jag ju lite mer tid och planering på mellanmålen istället för att ta en macka eller en frukt, vilket är kul. Som idag när jag kom hem från träningen, blir sen middag idag så var tvungen att få i mig något emellan.

Då gjorde jag först i ordning chiapudding till morgondagens förmiddagsmellanmål, så den får stå i kylen över natten (ska skriva receptet en annan dag, är ett riktigt toppen-tips jag fick av Maja). Sedan tog jag en blodapelsin, physalis, avokado, lite kokosflingor och blandade ihop. Till det två naturella riskakor; en med jordnötssmör (ekologiskt och osötat) och en med lite kokosolja och avokado på. Sedan tog jag en bit av vårt egengjorda frö-knäcke till det (det kan ni också få recept på någon dag och nej, det är inte bränt, vi gjorde misstaget att ta svarta sesamfrön, hehe).

Mums vad gott det var!

20140410-183609.jpg

Kommentera

