HIIT Deluxe

Eftersom vi åker till Gbg över påsk så var jag tvungen att lägga om mitt träningsschema den här veckan. Bestämde mig därför för att köra HIIT idag på lunchen (och på ons). Brukar annars köra det på tisdagar, alltså samma HIIT-pass. Jag märkte dock inte att dagens pass var en timma istället för en halvtimma som jag brukar köra förrän Lina sa det till mig, men jag tänkte ”äsch, det går ändå, då lär ju passet i sig vara enklare”, det är ju samma pass. TJI FICK JAG! Fy #%!@&#% alltså! Det här var 10 gånger värre än allt annat, på alla sätt, och då kör jag ändå bara högintensiv träning!! Vet inte om det var det att vi körde övningar jag aldrig kört förut, att upplägget var nåt jag aldrig kört förut, att jag var trött i kroppen efter helgens träning eller att passet helt enkelt var helt brutalt, men fasiken alltså. Pulsen var på max i 55 minuter, inget skämt. Sån vidrig, men förjäkla skön känsla!

Ska definitivt försöka komma iväg på just det passet igen (är dock inte alltid möjligt att köra ett 55-min-pass på lunchen som ni kanske förstår). Riktigt kul upplägg och inspirerande övningar, och ännu mer Crossfit-likt.

20140414-190714.jpg
Hade ingen passande bild så får bli en bild som Linda skickade häromdagen!

Kommentera

