Ryggskott

Värsta tänkbara starten på dagen idag. Det är första gången Johan börjar innan mig på säkert ett års tid. Vad händer? Jag går upp, ska slänga en grej i soptunnan; ryggskottet från helvetet bryter lös. Hela kroppen segnar ihop mot min vilja och jag skriker av smärta. Kan inte andas och försöker i panik hitta någon ställning som lindrar lite så jag kan ta mig upp, men det går inte. Kan inte röra benen, det är som att kroppens alla nerver knäcks i en miljard bitar. Fy i helvete alltså.

Jag har haft ont i ryggen förut, haft hugg, haft inflammation osv, men det här alltså. Det går inte att förklara. Att tappa kontrollen helt över sin kropp och smärtan tar över allt, det är så sjukt obehagligt.

Efter en halvtimmas gråtandes, skrikandes och andandes kunde jag på något vis dra mig upp och kravla mig till sängen. Andades ett tag till och sen började jag kunna stå upp i alla fall, i ett visst läge.

Lyckades på något sätt ta mig till jobbet, att ta mig in i bilen var nästan värre än första gången det smällde till, fy fan alltså!! Skrek och grät i bilen innan jag var klar. Jobbade en sväng och hade ett möte, men sen gick det inte mer. En ständig värk kom fram mellan huggen och jag blev helt matt. In i biljäveln igen (tog säkert 15 min) och åka hemåt.

Nu ligger jag paralyserad i sängen. Ska ändå försöka hålla mig i rörelse så mycket som möjligt eftersom vi flyger ikväll. Är riktigt nervös för hur det ska gå, är som upplagt för en rejäl låsning det där, att sitta still i en obekväm stol i 2*50 minuter…. Och att ta sig in i bilar igen kom jag på nu, åh nej… Börjar gråta bara av tanken på det nu, haha.

20140416-102649.jpg
Får i alla fall komma hem till familjen idag, det är det som gör allt värt!

Kommentera

