Rösta!

Idag är det val till EU-valet, och jag tycker självklart att alla ska rösta, oavsett åsikt. Jag kan själv säga att jag är dåligt insatt i våra politikers arbete i EU men efter att ha läst på lite idag så har jag bestämt mig. Jag är Folkpartist, men kommer faktiskt inte rösta på Folkpartiet den här gången. De har vissa åsikter jag inte håller med om i mina hjärtefrågor, och då känns det inte rätt att lägga rösten där bara för att. Mina åsikter passar bättre ihop med dem i riksdagsvalet.

De frågor jag bryr mig mest om är:

Kvotering: Emot. Jag tycker det är fruktansvärt och jag skulle aldrig vilja sitta i en styrelse för att jag är kvinna. Jag vill vara där för min kompetens.

Införing av föräldradagar som endast pappan kan använda: Emot. Jag tycker varje familj ska få bestämma själv över hur man lägger upp det.

Ökad inkomstskatt för höginkomsttagare: Emot. Jag tycker det är helt fel. Att jobba mycket ska löna sig.

Euro: Emot. Nej, jag vill faktiskt inte ha euro. Sverige har gått bra.

Arbetsgivare får göra undantag från ”sist-in-först-ut”-regeln vid personalminskningar: För. Jag tycker det är kompetens och engagemang som räknas.

Ebba Busch Thor eller Henrik Ripa (Lerum) får min röst i EU-valet 2014.

20140525-134340-49420970.jpg

Kommentera

