Epilera mera!

Någon vecka innan vi åkte på semester införskaffade jag mig en epilator. Vet egentligen inte varför men fick bara för mig att jag skulle göra det. Köpte en som jag tyckte verkade bra från Braun, inte den allra dyraste men ändå ganska, då jag tänkte att det nog gör mindre ont med en dyrare modell och den jag köpte kan även användas i vatten vilket ska lindra lite. Hur som helst. Jag körde igång på benen och satan i %#!+$@€! vad ont det gjorde. Kändes som att hela huden slets upp, men på något vänster klarade jag mig igenom båda benen. Resultatet var jag OK-nöjd med. Tyckte det var lite kvar ändå, så var lite osäker på om det verkligen var värt smärtan.

Men nu, när jag även kört en andra gång, så är jag helt såld. Det gjorde så mycket mindre ont nu (jämför med att noppra ögonbrynen som gjorde väldigt ont i början men inte ens känns nu för tiden) och vad lena ben man har. Det håller länge, och de hårstråna som kommer upp efter några veckor är så små och mjuka att de knappt märks av. Så tummen upp för epilatorn. Det är värt att stå ut första omgången!

20140611-144307-52987571.jpg

Kommentera

