Svett & etikett

Några kollegor tipsade mig om en serie som går på SVT och SVT Play. Den heter Svett & Etikett och handlar om Kalle Zackari Wahlström som i varje program testar en ny träningsform. Det är crossfit, yoga, dans, mma, strongman, bodybuilding osv. som han får träna på och sedan är det någon form av utmaning i slutet. Han går även Örnmarschen i sista avsnittet.

Det jag gillar med serien är nog inte främst att se träningsformerna, utan att se Kalle själv. För hans sätt att tänka är så identiska med mina ibland så det är nästan läskigt. Att inte ens kunna kolla en film utan att kolla mailen om och om igen eller hitta på någonting hela tiden för man är så rastlös, att ens självförtroende hänger ihop med prestationer (gör du något bra är självförtroende skyhögt, men gör man något man är mindre bra på så känns det som man knappt är värd att finnas på jorden), hur bekräftelsen är viktig vid prestationer, hur han påverkas av andra när det är som allra jobbigast, hans nivå av nervositet innan en tävling. Ja, alltså jag kan fortsätta. Så jäkla kul att se hur någon annan tänker precis som en själv när man är i pressade situationer.

Faktiskt en riktigt bra serie tycker jag. Inspirerande att se hans vilja och beslutsamhet (fast jag tycker det var lite mesigt att han inte sprang marathon) 😉

20140618-193203-70323051.jpg

Kommentera

