New york!

Nu, mina vänner, har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag har bokat en resa till New York, i maj!! Jag som alltid vill ha allting planerat i ett år innan jag ska resa någonstans… Lite lätt panikslagen, särskilt när det är USA vi ska till, men jag känner samtidigt att va fan, jag måste släppa kontrollen lite och våga leva också!

Åh jag är så spänd på det här. Jag och Johan är det som åker och vi blir där en vecka, känns lagom efter vad folk rekommenderar men vi kommer ändå måsta välja ut vad vi vill göra. Känns som alla skriver det; planera vad du vill göra, du hinner inte allt! 

Jag var väldigt nervös över det här med hotell. Snordyrt, och jag är livrädd för kackerlackor/vägglöss vilket gör att jag är lite kräsen med boende (tyvärr, önskar att jag var mer relaxed). Efter mycket sökande hittade vi i alla fall ett hotell som ligger i Midtown East, Murray Hill, väldigt nära Empire State Building. Hade fått jättebra recensioner på alla resesajter, och man kunde se massvis av bilder som resenärer tagit = mer verklighetsbaserade än hotellets egna flashiga bilder där 2kvm ser ut som 20. Nädå, men det ser bra ut. Stora rum för att vara NYC och bra område med utsikt över Chrysler building. Visst kostar det och jag har pengaångest x 1000, men det kändes ändå prisvärt för vad man får. Iihh, ska bli så roligt! 

Nu hörrni, alla tips är guld värda, så hit me med era smultronställen 🙂

   2-nyc-empire-nina-papiorek

Kommentera

