Pass

Häromdagen körde jag ett rätt gött träningspass. Älskar när pass inte kräver mycket utrustning, för då kan jag välja att köra på gymmet på jobbet eller i stan. På eftermiddagarna föredrar jag på jobbet för det är så mycket folk på stan och jag gillar inte mycket folk när jag ska träna, haha. Men på morgnarna är stan överlägset, finns ju lite mer alternativ där. Hur som helst.

Började med uppvärmning, 5-10 min i stakmaskin. Sedan vart det en cirkel med bara kettlebells som såg ut så här:

– 10 enhandsrodd / sida
– 10 enhandsfrivändningar / sida
– 5 enhandssnatch / sida (hata, hata, hata, därav siffran 5 istället för 10)
– 10 raka marklyft
– 10 biceps/axlar/triceps (curla upp kettle, axelpress, tricepspress bak, tillbaka samma väg)
– 20 kettlebellsvingar
– 10 axelpressar / arm

Denna körde jag x 3 varv med ca 25 sek vila mellan varven (ingen vila mellan övningarna).

Efter det körde jag ytterligare en cirkel. Den såg ut så här:

– 20 mountain climbers / ben
– 10 russian twists med kettle / sida
– 10 push-ups med split jump
– 2 min stakmaskin bra tempo

Denna körde jag också x 3, men endast med 10 sek vila mellan varven.

Sen fick det räcka, och jag begav mig hemåt.. Var ett sånt där lagom-pass som bara kändes bra! Behövs ibland 🙂

  

Kommentera

