Till er som klagar på Jämtländska polisen:

Om du är på Arlanda och tvingas utrymma pga bombhot, blir du då kränkt för att DU uppmanas att akta dig för din säkerhets skull? Tycker du istället att den som hotar med att bomba borde uppmanas till att inte bomba (hen är ju även okänd så då måste man ju varna alla potentiella bombhotare och hur gör man det urvalet?) medan man inte varnar de som är på Arlanda alls? Vilken metod tror ni räddar flest liv i slutändan?

Ni tror inte att Polisen jobbar dagligen med att försöka förhindra dessa våldsbrott som nu pågår i ÖSD så att ALLA ska känna sig trygga i samhället? De klarar inte jobbet med att hitta gärningsmännen just precis nu, inte för att de inte vill, utan för att det fattas resurser. Är det då fel att varna den del av samhället som verkar vara extra utsatt? Sen får man väl göra EXAKT vad man vill med denna rekommendation/uppmaning. Polisen har inte förbjudit kvinnor att gå utanför dörren vilket många verkar få det att låta som. 

Jag tackar innerst för Polisens dagliga jobb, de gör bra mycket mer för samhället än vad de flesta av oss gör om dagarna, och jag tycker det är dags att de får lite tacksamhet istället för kritik. I och med varningen skulle jag gjort valet att inte gå den där korta svängen hem själv, utan Johan hade fått möta mig oavsett vad. OM det nu skulle göra att jag klarar mig, så är väl det värt allt? Jag förstår inte hur det kan anses kränkande, jag känner snarare tacksamhet för att de bryr sig om mig. De försöker inte skrämma upp oss eller förminska oss, de upplyser oss om läget just nu och det råder en situation som de ännu inte har riktigt grepp om. Och NEJ, det ska inte behöva vara så här.. Det är fel fel fel att idioter som skadar andra människor finns på denna jord, men är det någon som är helt oskyldig till att dessa människor finns så är det vår Polismyndighet. De jobbar istället mot dem, varje dag. Vad bidrar du med?

One thought on “Till er som klagar på Jämtländska polisen:

Kommentera

